Piharakennuksen katoltakaan ei ole pudonnut yhtä ainutta hiutaletta, vaikka on sileää peltiä sekin.
Valvoja: Moderaattorit
Schaza kirjoitti:Ohhoh... tuli tänään ja aiemminkin viikolla taas esille nämä elämän tosiasiat. Ties missä tynnyrissä olen elänyt taas viimeisen vuoden elämästäni.
Käytiin vaimon kanssa kovin pitkä keskustelu toistemme kohtelusta, "selän takana puhumisesta", lasten olemisesta täällä kaiken touhun keskellä, juopottelusta, ja ties mistä. Itku tuli isolta mieheltä loppujen lopuksi, kun omaan päähän kalahti se kaikki. Itkinpä varmaan tunnin siinä vaimon edessä, kun tajusin mitä kaikkea varsinkin tämä viimeisin puolivuotinen on merkinnyt.
Että... olen tälläinen omaan synkkyyteeni vaipuva tyyppi, joka ei paljon jupise vaikka olisi jalka irti. Emäntä samaten, luja ja suhteellisen sotilaallisen tyylin omaava typy joka ei valita.
Otettiin asia puheeksi tuossa jo viikolla, kun emäntä lukaisi näitäkin keskusteluja mitä tässä ketjussa on käyty. Teille "tuntemattomille" olen avautunut jopa enemmän, kuin omalle vaimolleni. Omalla tavallani kunnioitan teitä, mutta omalla tavallani häpeän itseäni kovin syvästi.
Huomasin itsekin, kuinka epäkunnioittavaan sävyyn olen asioita julkaissut ihmisestä joka kuitenkin on elämässäni lasten jälkeen tärkeintä. Tunnen itseni niin narsistiksi että oikein hävettää.
Olen huomannut taas kerran, että vaikka pyrin kuinka olemaan se varoittava esimerkki muille ja tuomaan muille ihmisille hyötyä/huvia/ohjeita elämään, niin keskityn siihen ihan rehellisesti liikaa. Keskityn enemmän varsinaiseen "kohderyhmään" kun omiin läheisiini. Varsinkin viimeisen puolen vuoden aikana, eli aikavälillä joka on nuorimmaisemme ja tämän päivän välillä.
Ilmeisesti, ja mitä todennäköisimmin olen koittanut vain sulkea omaa stressiäni pois keskittymällä tämän (ja joidenkin muiden foorumien) ketjun sisältöön huomaamatta sitä lainkaan itse.
Kuten jossain täällä ketjussa aiemminkin olen sanonut, omille läheisilleen avautuminen on tärkeintä mitä loppujen lopuksi on. Jos ajattelee sitäkin, että sattuu henki lähtemään jonain kauniina päivänä jossain onnettomuudessa, tai tietää että niin tapahtuu ennen omaisten saapumista. Mitä siinäkin teet? Tätä asiaa tulee usein ajateltua pidemmillä automatkoilla, jolloin onnettomuuden mahdollisuus on olemassa.
Itse suoritin tälläisen "lopullisen" avautumisen varmuuden vuoksi joskus vanhemmilleni, ja sekin oli suorastaan huikaiseva kokemus henkisen tasapainon kannalta. Joskus 15 vuotta sitten ei olisi tullut kuuloonkaan että olisi tuollaisia jutellut vanhempiensa kanssa.
Sitten 15 vuotta myöhemmin sai huomata, että ,ne pienetkin asiat olisi olleet siihen aikaan kovin tärkeitä perheen kasassa pysymien kannalta.
En vielä tällä hetkellä edes tiedä olenko avautunut emännälle ihan tarpeeksikaan, mutta yritys on kovaa. En ainakaan halua, että mitään jää kaivelemaan jos poistun kesken kaiken keskuudestamme. Tätäkin täytyy ajatella.
joosekoo kirjoitti:metsä- ja maatalousoppia 30-40-luvuilta,.......nämä on mielenkiintoista luettavaa, minullakin on niitä muutama.
niiden koneen kuvat ja esittelyt varsinkin. ei taida kaikki tuon ajan koneet täyttää nykyisiä turvamääräyksiä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa