Postin toimitusvarmuus

Yleistä tietoa numismatiikasta.

Valvoja: Moderaattorit

Wiiksi

Postin toimitusvarmuus

Viesti Kirjoittaja Wiiksi » 03 Elo 2016 11:23

Onko muille sattunut viime aikoina rahalähetysten katoamisia? Omalla kohdalla tuntuu nyt että suurempi osa katoaa kuin tulee perille. En paljoa tähänkään mennessä ole tilaillut postin välityksellä rahoja, mutta tässä vähän omaa tilastoa viime ajoilta:

syyskuu 2015: Helposti-kuori ei koskaan saavuttanut vastaanottajaa (lähetetty Turusta Helsinkiin)
maaliskuu 2016: Saksasta Turkuun lähetetty kolikoita sisältänyt kuori oli reunasta avattu veitsellä ja kolikot oli otettu pois
heinäkuu 2016: 3 kpl kolikoita sisältäneitä kuoria saapui tyhjänä perille, oli avattu/avautuneet Postin käsittelyssä (lähetetty Helsingistä Turkuun)

Lisäksi yhtä viikon matkalla ollutta kolikkokirjettä odottelen vielä, toivottavasti tulee perille. Tätä ennen minulla on pariin otteeseen tullut kolikoita sisältäneet kuoret rikkinäisinä perille, mutta sisällöt ovat hieman perästä saapuneet perille Postin salapoliisintyön tuloksena.

Pakkaaminen on toki kaiken a ja o, mutta valitettavasti muiden pakkaamiseen on kovin vaikea puuttua ja siten vaikuttaa lopputulokseen. Paketit tosin vaikuttavat olevan luotettavia, eivätkä hinnatkaan enää hivo pilviä kun on tullut Ärrä-pakettia ja SmartPostia.
Ei rahaa joka ei olisi katsomisen arvoinen

mattikakko

Re: Postin toimitusvarmuus

Viesti Kirjoittaja mattikakko » 21 Touko 2019 11:39

Eipä ole vastaavaa sattunut omalle kohdalle. Jos olen itse lähettänyt kolikoita tms. postin kautta, olen laittanut lähetyksen aina kirjattuna kirjeenä. Lähetys on hieman kalliimpi mutta huomattavasti parempi ja turvallisempi.

Vastaa Viestiin