Avautumista...

Yleistä tietoa numismatiikasta.

Valvoja: Moderaattorit

Schaza
Viesti:

Re: Avautumista...

Viesti Kirjoittaja Schaza » 17 Huhti 2010 23:18

Elämä on ihan parasta taas tällä hetkellä... hullu kuume ja mahakipu ollut toista päivää (enää 38,6), otin tuossa tuommoiset melkein vuorokauden nokoset vähän väliä havahtuen pölhöihin uniin . Nyt tulin vahtimaan oksennustaudissaan painiskelevaa keskimmäistä ja päästän vaimokkeen nukkumahommiin.

Schaza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Schaza » 02 Touko 2010 00:32

Tuli tuossa eräitä toisia foorumeja lueskeltua mieleen kysäistä, mikä on tälläinen normaali vappuannos kullakin?

Itse tuossa toissavappuna vetäisin ihan henkilökohtaisena suorituksena 1,6kg lenkkimakkaraa yhdellä istumalla, ja perunasalaattia päälle jonkun kulhollisen, myöhemmin muutaman voikkarin, nakkeja, ja jotain jälkiruokaa... +tietenkin reilun puoli laatikkoa nallekaljaa (=Karhua) sen päivän aikana. Tämän jälkeen tuumasin että "mennänkö saunaan paistamaan kiukaalla makkaraa?".

Viime vappuna taisi olla aika perus syöpöttely. Grillikylkeä, perunasalaattia, kaljaa, lenkkimakkaraa pari pakettia, viinapaukkua, saunaa, jotain grillijuttua jälkiruuaksi, jne.

Tänä vappuna... 3-4 syvää kulhollista makaroonisalaattia, kahvia, 3 munkkia, mokkapaloja, pari kaljaa...

Alkaako vatsa supistua, vai meneekö ruokahalu muuten vain alamäkeen? Painoa 65, pituutta 180, eikä nämä luvut tästä ole mihinkään paljoa muuttunut vaikka melkein viikottain tulee syötyä ihan hulluja määriä eri sortin sapuskaa.

Vai olenk mä tulos vanhaks...?

Coin

Viesti Kirjoittaja Coin » 02 Touko 2010 10:33

Vou, kovassa kunnossa oot noista ruokamääristä huolimatta. Kuulin yhden laihdutusvinkin aikoinaan, en tiedä onko vain legenda vai tosi, mutta jos olut on alle 6 astetta lämmintä, kroppa kuluttaa enemmän kaloreita oluen lämmittämiseen kuin siitä saatava kalorimäärä on. Eli olut on siis laihdutusjuomaa. No, itse tein vapuksi vartaita joissa oli minitomaatteja, raakaa sipulia ja peuran lihan paloja. Lisänä oli porsaanulkofilepihvit. Usein käy kuitenkin niin etten itse saa syödä grilliherkkuja vaan ne lähtee kaverien toimesta. Ja jos jollain sattuu jotain pihvejä olevan mukana, minun viereeni ne pihvit kannetaan, että grillaas nuo. Isä ja setä ovat maailman kovimpia grillitaitelijoita, joten heiltä olen oppinut grillaamisen jalon taidon.

Pari pienentä vinkkiä on, että ensin nopea pinta lihaan kuumassa grillissä, nopeat käännöt ja sitten niin mieto lämpötila kuin grilli antaa myöten. Tämä siis toimii vain kaasugrillillä. Liha tulee pehmeäksi ja sopivan kypsäksi, ja on mehukas. Muista myös käännellä mahdollisimman monta kertaa.
Raha maailmaa pyörittää... Ja minä rahaa...

antti r
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antti r » 02 Touko 2010 11:13

Kilo käristemakkaraa, laatikollinen perunasalaattia ja pullo Jaffaa. :)
Antti Rantala | antti.rantala2@gmail.com

Schaza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Schaza » 02 Touko 2010 14:09

Hoh, syöntimäärät on koko iän olleet ihmetystä aiheuttavia. Liiankin monesti ihmetelty että mihin mahaan sapuskaa sitä vauhtia hukkuu.

Nykyään ei vain uppoa enää, ja se näkyy heti tuossa olemattomassa painossa. Suurin lukema puntarissa koskaan on ollut 78 joitakin vuosia sitten, nyt tällä hetkellä taitaa olla 66-68.

antti r
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antti r » 02 Touko 2010 14:28

Enää kymmenen kiloa ja menen ohi.. :roll:
Antti Rantala | antti.rantala2@gmail.com

joosekoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joosekoo » 02 Touko 2010 17:15

Schaza kirjoitti:Hoh, syöntimäärät on koko iän olleet ihmetystä aiheuttavia. Liiankin monesti ihmetelty että mihin mahaan sapuskaa sitä vauhtia hukkuu.

Nykyään ei vain uppoa enää, ja se näkyy heti tuossa olemattomassa painossa. Suurin lukema puntarissa koskaan on ollut 78 joitakin vuosia sitten, nyt tällä hetkellä taitaa olla 66-68.

no voi hemmetti, mene äkkiä lääkäriin. sinähän olet riisitautinen :D
suuruden hullu kaiken keräilijä www.joosekoo.suntuubi.com

Schaza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Schaza » 02 Touko 2010 18:34

Eipä tuo pieni hoikistuminen haittaa, rajahan siinäkin joskus tulee vastaan. Eikä tule niin kalliiksi, vaikka käristemakkarapaketin hinta onkin tippunut ensimmäisistä ajoistaan.

Taisin olla betonihommissa silloin kun tuo nykyisin perinteeksi muodostunut 1kg käristemakkarajööti tuli markkinoille. Sellainen tuli lähestulkoon joka päivä tempaistua ruokatunnilla... palanpainikkeeksi litra maitoa ja pullakahvit. Sitten iltakuudelta kotiin soppapatojen ja piirakkavuokien ääreen. :lol:

Eipä sen puoleen, kuntokin on tippunut niistä ajoista... olsko sillä makkaran määrän vähenemisellä jokin suora yhteys siihen?

On tämä surkiaa... :lol:

maksumiäs

Viesti Kirjoittaja maksumiäs » 11 Touko 2010 15:16

Kyllä LAKKO on surkia asia.

Tässä kun luin edellistä viestiä, niin huomio keskittyi heti makkaraan. Ei taida kaupasta sitä saada, tämän VIISAAN idean takia.

:evil:
Hullu mies Huittisista, syö enemmän kuin tienaa.

Schaza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Schaza » 11 Touko 2010 17:07

Edellisenkin lakon aikaan oli paha paikka, kun kyläkaupan makkarahylly olikin typötyhjä... oli pakko ostaa jotain hemmetin lihaa, ja sehän ei käy makkarasta vaikka katsoisi mitenpäin tahansa. Silloin meinasi palaa käpy. :twisted:

Sama juttu kun eräs päivä teki mieli salaattisämpylää... leipähyllyssä oli 2 pakettia näivettynyttä ruisleipää. Toki ruisleivästäkin saa hyvää, mutta kun halusin sämpylän. Sain tuolloin onneksi emännän houkuteltua leipomaan parit sämpylät, kun ostin majoneesia, salaattia, paprikaa, ja kaikenmaailman muita höystöjä. :roll:

maksumiäs

Viesti Kirjoittaja maksumiäs » 12 Touko 2010 14:07

On se kumma kun ihmiset ostaa, aivan kuin olisi sota tulossa. Ei ihan tapella tavaroista vielä.

:roll:

Lillen

Viesti Kirjoittaja Lillen » 21 Touko 2010 18:18

Kaipa minunkin jotakin pitäisi itsestäni tässä kertoa kun ajattelin täällä enemmän alkaa kirjoitella, vaikka tuskinpa se ketään kiinnostaa :mrgreen: .

Olen 13 vuotias poika ja täytän syksyllä 14. Alunperin keräilin postimerkkejä ja aloitin kun olin noin 11 vuotias, tosin keräilen vieläkin ,mutta rajatummalla alueella, nimittäin Suomi 1856-1965.
Tästä kaiki alkoi kun olin saanut kuulla että isällä oli jokin kansio isänluonaan. Joten kaivoin sen esille ja aloitin keräämisen. Kansio oli mappi jossa oli A4 papereita postimerkkejä liimakkeilla kiinni liimattuna.

Minä sitten jatkoin ja keräilin kokomaailmaa. Sitten vähitellen kiinnoistuin uusista maista ja niin edelleen. Tällä hetkellä niinkuin sanoin on Suomi pääkeräilynä ja sitten tulee Neuvostoliitto, Ruotsi, Saksa, Tanska, Norja , Tsekkoslovakia, ja jotakin muita maita lisäksi.

Numismaatikasta kiinnostuin noin puoli vuotta sitten kun sain sen jotenkin päähäni. Kiinnostus lisääntyi kun löysin tämän sivun josta olen suurimman osan numismaatiikka tiedostani oppinut (tosin se ei kovinkaan suuri se tieto ole).
Joten olen vieläkin todella innostunut oppimaan tästä aihealueesta ja haalimaan itselleni hyvää kokoelmaa.

Minulla on ollut todella vaikeaa löytää oman ikäisiä ystäviä keräilyn merkkeissä ja en oikeastaan ole ihan löytänytkään joten siksi täällä on mukava kirjoitella ja lukea viestejä .

Sitten olen aika epäileväinen kaiken nettikauppojen ja netti-ystävien perusteella joten tein vasta tänä viikkona ensimmäisen vaihtokaupan netin kautta koska eihän sitä koskaan tiedä että saako niitä kolikoita kun ne on maksanut jne... ,mutta siitä saan kiittä yhtä käyttäjää täältä jonka käyttäjänimeä en mainitse ,mutta hän tietänee itse että olen kiitollisuuden velassa koska hän rohkaisi minua ja kertoi miten kaikki tapahtuu jne.
Tulevaisuudessa tulen varmaan täällä enemmän ostaa ja myymään ,mutta opettelen pikkuhiljaan luottamaan tällaisiin vaihtokauppoihin.

Kuvailisin itseäni aika rauhalliseksi ja _aika_ päteväksi (itse kehu haisee :mrgreen: ).

Toivottavasti sovin jotenkin joukkoon.

Lillen.

Edit: Tosin joskus kirjoittelen sellaista mitä en ihan tarkalleen tarkoita ,mutta yrittäkää ymmärtää .
Edit: Sitten jos musiikki tulee puheen aiheeksi olen metalli miehenalku siis pidän erityisesti folk-metal tyylilajista.
Ja voin sanoa että siinä on ns. melodiaa kun monet kutsuvat tätä karjunnaksi ja melodiattomaksi pas***** ,mutta olen niin kauan tyytyväinen kun itse siitä pidän =D.
Viimeksi muokannut Lillen, 21 Touko 2010 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

maksumiäs

Viesti Kirjoittaja maksumiäs » 21 Touko 2010 20:31

Itse en rahaa sinällään kerää. Olen lähemminkin kunniamerkki keräilijä. (Ja siinä samassa kerään itsekin vähän kunniaa)

Lillen

Viesti Kirjoittaja Lillen » 21 Touko 2010 20:41

Minä taas en omista kunniamerkin kunniamerkkiäkään :( ,tosin on minulla ollut ihan hyvät mahdollisuudet sellaisen hankkia tai pari sellaista yhdestä antiikkiliikkeestä jossa käyn aina välillä.

Olen ehkä harkinnut jonkun ostaa...saa nähdä.

Lillen.

maksumiäs

Viesti Kirjoittaja maksumiäs » 21 Touko 2010 21:52

Voi tätä onnea.
Liitteet
DSC05715.JPG

Vastaa Viestiin