Avautumista...

Yleistä tietoa numismatiikasta.

Valvoja: Moderaattorit

rupla

Re: Avautumista...

Viesti Kirjoittaja rupla » 22 Touko 2010 11:55

maksumiäs kirjoitti:Voi tätä onnea.
komeita merkkejä :D varsinkin nuo saksalaiset.Itsekkin olen ollut pitempään kiinnostunut lähinnä noista natsisaksan merkeistä,mutta en ole uskaltanut vielä yhtäkään hankkia väärennösten pelossa.Olen ajatellut tässä jossain vaihessa ostaa finnmedalsilta rautaristin 2lk(voisi olla ainakin aitoudesta suht varma)
Ostan Venäläisiä rahoja.TARJOA!!!

Lillen

Viesti Kirjoittaja Lillen » 23 Touko 2010 19:17

Minulla on se taas että olisi niin paljon muitakin kohteita jota pitäisi keräilyihin hankkia ja vasta sitten alkaa ehkä laajentaa kokoelmia jne. siksi juuri nyttenkin myyn minun ylimääräisiä postimerkkejä niin kuin olette ehkä huomanneet tuolla Osta/Myy paikassa.

Lillen

maksumiäs

Viesti Kirjoittaja maksumiäs » 23 Touko 2010 22:25

rupla kirjoitti:
maksumiäs kirjoitti:Voi tätä onnea.
komeita merkkejä :D varsinkin nuo saksalaiset.Itsekkin olen ollut pitempään kiinnostunut lähinnä noista natsisaksan merkeistä,mutta en ole uskaltanut vielä yhtäkään hankkia väärennösten pelossa.Olen ajatellut tässä jossain vaihessa ostaa finnmedalsilta rautaristin 2lk(voisi olla ainakin aitoudesta suht varma)
Lisää onnea.
Liitteet
Cross.JPG
Hullu mies Huittisista, syö enemmän kuin tienaa.

Schaza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Schaza » 26 Touko 2010 07:58

Lillenin juttuun, ja tuohon että epäilyttää käydä netin kautta huuto- tai vaihtokauppaa.

Ei siinä mitään, alussa pitää ottaa rauhallisesti ja pienillä sijoituksilla kokeilla että missä päin homma toimii ja missä ei. Itse olen sitä ikää, että harrastus tuli aloitettua jo ennen nettiä. Lehtiä lukien, ja vaihtoilmoituksiin vastaillen.

Nykyään on tietenkin suurempi mahdollisuus osua huijareihinkin kun ilmoittelu ei maksa mitään, mutta siksipä tuo kokeilu kannattaa.

Itse olen käynyt viimeisen 10 vuoden aikana netin kautta kauppaa niin vaihtaen kun rahallakin ympäri maailman, mm. Afrikkaan, Intiaan, itä-Eurooppaan, Venäjälle, Kiinaan... ja ties kuinka moneen maahan. Yhteensä varmaankin kaikki mukaanlukien ainakin 30 maahan. Takkiin on tullut, mutta myöskin on selvinnyt keiden kanssa on hyvä kauppaa käydä.

Lillen

Viesti Kirjoittaja Lillen » 26 Touko 2010 15:08

Ok, no tuo oli aika pitkälle helpotus, nytten olen vain vaihtanut yhden käyttäjän kanssa täällä ja toinen ehkä meneillä. Ostin eilen yhden kohteen tämän sivun kautta ,mutta en ole vielä ainakaan lisätietoja saanut ,mutta ehkäpä se kohta tulee postissa (toivottavasti ainakin).

Tälläkin hetkellä minulla paljon ylimääräisiä postimerkkejä joista haluaisin päästä eroon (myydä siis) niin että saisin hieman ylimääräistä raha kokoelmiin ja tarvikkeisiin, tosin vielä ketään ei ole ostanut mitään ,mutta vaihto on _ehkä_ meneillä. Joten saapa nähdä.

Olisiko teillä jotakin vinkkejä miten kohteita saisi myytyä? Tässä on linkki tämän hetkiseen myyntiini. viewtopic.php?f=34&t=3886

Lillen

Viesti Kirjoittaja Lillen » 29 Touko 2010 22:21

Tulihan se kohde kuitenkin ja oikein hyvässä ajassakin ,vaikka huomasin jälkikäteen että minulla oli se jo niin pistin sen myyntiin tuonne myynti topicciin.

Tänään on tullut ostettua

2 Markkaa 1872 (16€)
10 Penniä 1915 (2€)
1 Penni 1913 (0.5€)

Mitäs te olette viimeaikoina ostelleet?

Muuten on tullut yksi vaihto tänään sovittua ja ainakin näin pitkälle on ollut ihan luotettavia tyyppejä (onneksi) joten kaipa tämä systeemi alkaa minullekkin käydä tutuksi.

Lillen

Schaza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Schaza » 04 Kesä 2010 03:22

Avautumistakin taas pitkästä aikaa teille kaikille ihan huvikseen, ettei koko topikki menetä alkuperäistä tarkoitustaan. Mikäli lähiviikkoina yllättäen lakkaan vastaamasta yksityisiin taikka yleisiin viesteihin, syy on seuraavanlainen:

Avioero on nyt vireillä ja perhe lähdössä muihin maisemiin, joten olotila on toisinaan hyvinkin epätasapainoinen. En enää paljon puhele täälläkään vaan kulutan aikani uuden asumuksen ja elämän etsimiseen. Nykyiseen ei ole varaa jäädä, joten lähestulkoon pakko myydä.

En aio käyttää "uutta elämääni" pelkkään märehtimiseen vaan täytän työttömät päiväni tämän harrastuksen ohella erilaisilla vapaaehtoistoiminnan muodoilla joita olen jo pitkään harrastanut.

En tiedä kauanko täällä enää turisen, enkä tiedä kauanko mahdolliseen uudelleennäkemiseen kuluu aikaa, mutta mitä suurimmalla (vähintään 95%) todennäköisyydellä tästä vielä noustaan kunhan tupa on myyty ja jonkinlainen elämä saatu uuteen alkuun jossain toisessa maailmakolkassa.

Wiiksi

Viesti Kirjoittaja Wiiksi » 05 Kesä 2010 12:20

Onpa ikävä kuulla, toivottavasti saatte asiat järjestettyä puolin ja toisin. En oikein osaa mitään nokkelaa ja hienoa tähän sanoa, mutta toivottavasti "nähdään" sinua täällä jatkossakin, sillä juttusi ovat täällä ja mm. Aarremaanalla.com-palstoilla olleet erityisen mukavaa luettavaa.
Ei rahaa joka ei olisi katsomisen arvoinen

Schaza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Schaza » 19 Kesä 2010 00:44

Kyllä minua täällä nähdään, nyt ensi viikolla ehkä alkaa lievä yhteystauko... muutan tästä pois kun saan avaimet uuteen kämppään. :?

Harrastelmat jatkuu edelleen, ja entistä kummallisempia juttujani tullaan kuulemaan täällä edelleen taas kun saan linjan tuonne uuteen paikkaan. :mrgreen:

joosekoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joosekoo » 19 Kesä 2010 00:57

juu jäädää ootteleee..........................
suuruden hullu kaiken keräilijä www.joosekoo.suntuubi.com

Schaza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Schaza » 10 Heinä 2010 09:29

Sanoivat että nettiliittymä aukeaa parin viikon sisällä... saas sitten katsoa koska on varaa ostaa modeemi että liittymästä alkaa olla hyötyä. Kerätääns poijjat kolehti... :lol:

Schaza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Schaza » 15 Heinä 2010 02:19

Hellettä, ukkosia, syöksyvirtauksia ja trombeja, linjoille/tielle kaatuneita puita... silkkaa sekasortoa pitkin maakuntaa.

Ei tässä netillä mitään teekkään kun ei sitä ehdi käyttää... kuun loppupäässä lupailivat että aukenee, jos sitten nämä muut kiireet ois jo hellittänyt.

Schaza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Schaza » 17 Elo 2010 22:24

VIHDOINKIN!! Harvoin on netin saaminen toimintakuntoon ollut näin hankalaa ja kestänyt näinkin kauan. Toivo eli jo pari viikkoa sitten, kun ostin kirpputorilta toimivan modeemin 20 sentillä... mutta sepä olikin liian vanha toimimaan uudessa huippunopeassa liittymässä ja liittymän nopeuden pudottamisesta olisi joutunut maksamaan rahaa.

Siispä, piti odottaa lisää sitä kuuluisaa saldoa että pääsi ostamaan ihan tulenuuden vekottimen tuohon kulmalle. :mrgreen:

Schaza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Schaza » 17 Elo 2010 23:15

Harmi kyllä, joudun lähes syrjäyttämään tämän yhden harrastuksen taloudellisen ahdingon vuoksi. No, ei se ole uutta eikä outoa, joten eiköhän sen kanssa pärjää. Mokoman kurjuuden, kuin myös rahan keräämisenkin oppinut jo lapsena, niin sen kanssa voi aina elää. Nyt kun tätä hässäkkää saa vähän uudelleenpriorisoitua, niin vapaaehtoistyöstä tulee uusi pääharraste. :wink:

Aika kuluu kun laittelee noita kaksoiskappaleita listaksi ja myyntiin. Kunhan saa mokomat ajettua tänne paikan päälle tarkasteltavaksi.

Tosiaankin ja siltikin, olen edelleen täysillä mukana niin täällä kuin myös AMA-keskustelussa, kuten monessa muussakin. Metallinetsintä ei maksa kun pattereiden lataamisen, joten mitä ilmeisimmin sekin saa aikaa lisää viimeistään ensi keväänä.

Eipä silti, pääharrasteista ei luovuta vaikka kaikki muu menisi. Näin pysyy pallo kunnossa ja hommat hanskassa jotka on nekin on missälie hukassa.

Loppuyhteenvetona mietittäväksi kommentti... "paskaa hommaa, mutta tuleepahan tehtyä". :lol:

Schaza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Schaza » 18 Syys 2010 01:16

Näin se vain sujuu, ja uusia aktiviteetteja kerääntyy... 2 muuttoa 3 kuukauden aikana, ja alkaa olla taas asiat mallissa. Kohta pääsee piippailemaan uusia länttejä tuon vanhan asuinpaikan pellon jälkeen, ja jos löytäisi jotain hyviä kolikoitakin oikein kokoelmaan. Piippailu on niin mainio harrastus sekin, kun kokoelman kartuttaminen ei maksa mitään. :D

Vastaa Viestiin