5 cent virhelyönti!
Valvoja: Moderaattorit
5 cent virhelyönti!
Minulla on 5 sentin kolikko 1999. rahassa on n.puolet kuparia ja toiset puolet ilmeisestialumiini,sinkki seosta. mistähän tälläinen johtuu?onkohan mitään arvoa?
- antti r
- Viesti:
Re: 5 cent virhelyönti!
Sisus on terästä. Kuva auttaisi paljon asian selvittämisessä.
Antti Rantala | antti.rantala2@gmail.com
Minun silmiini tuo näyttää jälkeenpäin käsitellyltä. Minullakin oli pari vastaavaa lompakossani jokin aika sitten, toisessa kaupassa kassa ei meinannut sitä edes huolia ensin ja toisessa myyjä luuli sitä värin perusteella 20 sentin kolikoksi.
Ei rahaa joka ei olisi katsomisen arvoinen
minullakin on tuommoinen omituisen värinen 5 centtinen, mutta on kyllä ihan kokonaan keltainen... yritin ottaa kuvia, mutta eihän tuosta kovin hyvin näy sitä väriä... niin jos joku tietäisi näistä enemmän niin olisin kiinnostunut kuulemaan mistä tälläinen johtuu. Kiitos jo etukäteen!
Aihetta käsiteltiin aikoinaan Tekniikka & Talous-lehden sivuilla, nyt artikkeli on kirjautumisen takana:niin jos joku tietäisi näistä enemmän niin olisin kiinnostunut kuulemaan mistä tälläinen johtuu.
http://www.tekniikkatalous.fi/kuvarapor ... 332568.ece
Ei rahaa joka ei olisi katsomisen arvoinen
Öhöm..... Taidan tietää noiden keltaisten 5 senttisen tarinan. Kun viime vuonna minulla oli vaihto oppilas ameriikasta niin vaihoimme 5 senttisen väriä ensin "hopeiseksi" ja sen jälkeen "kultaiseksi" : D
Maailma menee rahan perässä ja minä rahan.
ja nyt näimmä on löyty nyt semmoinen ''hopean'' värinen
Maailma menee rahan perässä ja minä rahan.
Noniiin tämäkin kultakolikko -juttu on ratkasitu
DD Kemian tunnilla muutamassa aineessa (en kerro mitkä) ja kaasupolttimella ja vedellä saatiin kolikko (viisi senttinen) kultaiseksi.

- Hei! sulla on risuraha myy 5€
-tottakai idiootti
-tottakai idiootti
Joo, myökii yläasteella tehtiin tolleen, en muista ennää aineita, jotain kuitenkin tehtiin, sinkkiä oli ainakii ja loppupelissä siis kolikko muutettiin messinkipinnotteiseksi.
Suurpiirteiset ohjeethan löytyypi tuohon Täältä On tuon tästä ketjusta aikaisemmin löytyneen linkin referaatti kolikoiden värjäämisestä.