Onko arvoa?

Keskustelua ulkomaisista postimerkeistä, postileimoista yms. filateliaan liittyvistä aiheista.
KoJu

Onko arvoa?

Viesti Kirjoittaja KoJu » 12 Loka 2010 17:22

Olen aloitteleva postimerkkien keräilijä. Minulla on vanha postimerkkikansio jossa on jonkin verran merkkejäkin. Haluaisin tietää on tällä merkillä mitään arvoa. Merkissä on kuvassa George Washington sinisellä taustalla. Yläreunassa lukee 5c. Vasemalla puolella lukee tietenkin United states.

http://b.imagehost.org/view/0081/Kuva009

Pahoittelen huonoa kuvanlaatua. Ei ollut muuta ullotuvilla kuin kännykkäkamera.
juho22.2@hotmail.com osoitteella saa yhteyttä

Lillen

Re: Onko arvoa?

Viesti Kirjoittaja Lillen » 12 Loka 2010 18:34

Valitettavasti epäilen hyvin vahvasti että ei ole mitään suurempaa arvoa. Tuo taitaa olla noita aika perus käyttömerkkejä. Itsellänikin noita muutama löytyy, mutta en ole siitä tarkallisesta arvosta varma.

Mukavaa että uusia nuoria alkaa postimerkit kiinnosta :D . Mitäs aluetta alat keräilee?

KoJu

Viesti Kirjoittaja KoJu » 12 Loka 2010 19:05

En oikein vielä tiedä...täytyy miettiä :)

KoJu

Viesti Kirjoittaja KoJu » 12 Loka 2010 19:10

Niitä postimerkkejä kyllä riittää joiden arvon haluaisin tietää..onko Venäjän merkeissä joissa on suomalainen leima mitään arvoa?

Lillen

Viesti Kirjoittaja Lillen » 12 Loka 2010 20:16

Se riippuu hyvin pitkälti minkälainen merkki (kuva jos mahdollista). Tunnen hyvin huonosti nämä "suomessa käytetyt venäläiset" joiksi niitä kutsutaan ,mutta varmasti joku muu niistäkin tietää.

Itse keräilen Suomea 1856-1965,Venäjä ennen Neuvostoliittoa ,Neuvostoliittoa ja Saksa reich aikainen (lisäksi miehitysalueet, saksan kaupungin merkit ja muut saksan alueet).

Suomi on mukava maa kerätä kun merkkejä löytyy helposti, Saksan merkit ovat kiinnostavia ja niistä löytyy paljon tutkimista, sitäpaitsi jännittäviä kun Saksalla on ollut suuret osansa mailmansodissa, että historiaakin on merkeissä paljon.

Vaihtoehdoista ei ole ainakaan puutetta...esifilateliaa olisi todella jännittävää kerätä, mutta itse pysyn vielä maa-kokoelmissa kunnes sitten jossain vaiheessa alan kerätä jotakin erikoisempaa.

KoJu

Viesti Kirjoittaja KoJu » 13 Loka 2010 11:56

Pistin kuvat filatelistien tietopankkiin.

Lillen

Viesti Kirjoittaja Lillen » 27 Loka 2010 18:05

Minulla oli n. viikko sitten todella hyvä onni. Sain ISO LAPE 2008 ihan ilmaiseksi ,kerhomme puheenjohtajalta :D .

Tuo merkki näyttäisi olevan VE60 ,koska eikö merkissä ole valkoinen paperi (toinen mahdollisuus olisi että paperilla olisi väriä)?
Jos se on VE60 mitä epäilen kuvasta ,niin arvo riippuu pitkälti hammastuksesta.

arvot ovat leimatuista merkeistä.

A Hammaste 11½ .... 14€
B Hammaste 12½ .... 40€
C Hammaste 13½ .... 65€

Noiden arvojen välillä uskoisin merkin olevan...en ole aivan varma, parhaimmin saat selville jos hieman netissä katsot millä hinnoilla merkkiä menee myntiin, tosin sielläkin voi mennä kalliita aivan pilkkahinnallakin joskus.

Vastaa Viestiin