Filatelia - katoavaa kulttuuria?

Keskustelua suomalaisista postimerkeistä, postileimoista yms. Suomen filateliaan liittyvistä aiheista.

Re: Filatelia - katoavaa kulttuuria?

ViestiKirjoittaja antti r » 26 Helmi 2010, 13:58

Lillen kirjoitti:Huolestuin vielä enemmän kun huomasin juuri äskeittäin että filatelia.foorumit ovat suljettu. Miksi tämä tapahtui edes ?

Syynä oli vähäinen käyttäjämäärä. Ja tietenkin kun ei ole käyttäjiä, ei ole viestejäkään ja
foorumi "kituu". Tästä syystä on paljon parempi siirtää keskustelu tänne, kun oli jo aluekin
valmiiksi. :)
Antti Rantala antti.rantala2[at]@gmail.com
antti r

ViestiKirjoittaja Coin » 26 Helmi 2010, 18:02

antti r kirjoitti:Väreile ei käynyt mitenkään niin vedessä kuin asetonissa.

Hyvät postimerkkeilijät

ÄLKÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA KÄYTTÄKÖ ASETOONIA!

Itse koitin kolmea postimerkkiä, kaikki kotimaisia, toisesta lähti pieniä laikkuja värejä, toisesta koko väri pois, jäljelle jäi vain valkoinen tarra. Kolmas oli kotimainen muumipostimerkki, jonka kostutin vain puoleen väliin, sama homma, leima jäi, mutta postimerkin värit lähtivät.

Olisko taas aika antti rauhoittua? Kahden postimerkin koetta mainostat täällä, itse koitin kolmella, tulos oli dramaattinen! Toivottavasti kukaan muu ei menetä postimerkkejään tämän takia. Itsekkään en mitään menettänyt kun en postimerkkeile, mutta jätän silti merkit talteen. Jestas sentään antti!
Raha maailmaa pyörittää... Ja minä rahaa...
Coin

ViestiKirjoittaja antti r » 26 Helmi 2010, 18:08

Coin kirjoitti:
antti r kirjoitti:Väreile ei käynyt mitenkään niin vedessä kuin asetonissa.

Hyvät postimerkkeilijät

ÄLKÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA KÄYTTÄKÖ ASETOONIA!

Itse koitin kolmea postimerkkiä, kaikki kotimaisia, toisesta lähti pieniä laikkuja värejä, toisesta koko väri pois, jäljelle jäi vain valkoinen tarra. Kolmas oli kotimainen muumipostimerkki, jonka kostutin vain puoleen väliin, sama homma, leima jäi, mutta postimerkin värit lähtivät.

Olisko taas aika antti rauhoittua? Kahden postimerkin koetta mainostat täällä, itse koitin kolmella, tulos oli dramaattinen! Toivottavasti kukaan muu ei menetä postimerkkejään tämän takia. Itsekkään en mitään menettänyt kun en postimerkkeile, mutta jätän silti merkit talteen. Jestas sentään antti!

En ole ketään kehottanut käyttämään asetonia - kirjoitin vain oman kokeeni tulokset.
Hmm.. voipi riippua asetonin puhtaudesta kuinka värit lähtevät, itse käytin rautakaupasta
ostettua.
antti r

ViestiKirjoittaja Coin » 26 Helmi 2010, 20:43

antti r kirjoitti:En ole ketään kehottanut käyttämään asetonia - kirjoitin vain oman kokeeni tulokset.
Hmm.. voipi riippua asetonin puhtaudesta kuinka värit lähtevät, itse käytin rautakaupasta
ostettua.

Et ole, mutta tietopankkihan tämä on, eikö niin? Ihan mahdollista että joku menee oman merkkinsä asetonilla pilaamaan. Ja piti minunkin uteliaisuuttani tätä testata. Oma asetonini on myös ihan perusmarketkamaa, taattua Tarjoustalo-laatua.
Raha maailmaa pyörittää... Ja minä rahaa...
Coin

ViestiKirjoittaja Lillen » 03 Maalis 2010, 17:21

antti r kirjoitti:
Lillen kirjoitti:Huolestuin vielä enemmän kun huomasin juuri äskeittäin että filatelia.foorumit ovat suljettu. Miksi tämä tapahtui edes ?

Syynä oli vähäinen käyttäjämäärä. Ja tietenkin kun ei ole käyttäjiä, ei ole viestejäkään ja
foorumi "kituu". Tästä syystä on paljon parempi siirtää keskustelu tänne, kun oli jo aluekin

Juu kyllähän täällä enemmän käyttäjiä on mutta tosin minusta se oli kuitenkin hienoa että filatelisteille oli oma foorumi kun se juuri on tälläistä katoavaa kulttuuria...

_Lillen_
Myyn postimerkkejä , YV:llä yhteyttä.
Lillen

ViestiKirjoittaja antti r » 05 Maalis 2010, 18:57

Lillen kirjoitti:
antti r kirjoitti:

Juu kyllähän täällä enemmän käyttäjiä on mutta tosin minusta se oli kuitenkin hienoa että filatelisteille oli oma foorumi kun se juuri on tälläistä katoavaa kulttuuria...

_Lillen_

Katsotaan sitten joskus uudelleen avaamista, jos täältä saataisiin käyttäjiä.
antti r

ViestiKirjoittaja odo98 » 06 Maalis 2010, 07:31

Minä ainakin keräilen postimerkkejä. Pikkuvelikin ja muutama kaveri keräilee mutta ei paljoa merkkejensä kanssa netissä pyöri. 5-vuotias pikkusiskokin on aloittelemassa harrastusta eli ei se filatelia niin kriittisesti ole katoamassa.
11v numismaatikko!

eurobilltracker
odo98

ViestiKirjoittaja Lillen » 07 Maalis 2010, 16:08

On mukava huomata kun nuorempiakin alkaa kiinnostaa postimerkkeily kun itsekkin yritin ala-asteella monia saamaan kerämään mutta melkein tuloksetta , yksi alkoi mutta ei kovin aktiivisesti.
Isoisäni kertoi kun hän oli vierailulla (hänkin on filatelisti) sanoi että silloin kun hän oli nuori jokaisella välkällä he vaihtoivat postimerkkejä... voi noita aikoja jos sellaisia olisi vielä...

__Lillen__
Myyn postimerkkejä , YV:llä yhteyttä.
Lillen

ViestiKirjoittaja odo98 » 07 Maalis 2010, 16:56

Lillen kirjoitti:On mukava huomata kun nuorempiakin alkaa kiinnostaa postimerkkeily kun itsekkin yritin ala-asteella monia saamaan kerämään mutta melkein tuloksetta , yksi alkoi mutta ei kovin aktiivisesti.
Isoisäni kertoi kun hän oli vierailulla (hänkin on filatelisti) sanoi että silloin kun hän oli nuori jokaisella välkällä he vaihtoivat postimerkkejä... voi noita aikoja jos sellaisia olisi vielä...

__Lillen__

Eipä ne minunkaan kaverit kauhean aktiivisia ole :(
11v numismaatikko!

eurobilltracker
odo98

Edellinen

Paluu Suomalaiset postimerkit