Rahakansioita ja...

Tänne voi laittaa selvityspyyntöjä kohteista

Valvoja: Moderaattorit

Rahakansioita ja...

ViestiKirjoittaja TapioL » 08 Helmi 2010, 16:14

Olen aloittanut keräilyn vasta hiljattain. Olen hommannut nopeaan tahtiin kolikoita, juhlarahoja ja seteleitä.
Nyt tarvis ostaa kansioita ja muita säilytysjuttuja niille. Vaikuttivat ensisilmäyksellä aika kallilta.
Kysymys kuuluukin, että mistähän saisi sopuhintaan niitä? Käytetytkin kelpaa.
Voin toki tilata niitä postitse, mutta mieluummin haen ne itse täältä pääkaupunkiseudulta (tulee tuossa muutaman päivän päästä käytyä Tampereellakin eli sielläkin ehtisin käydä ostoksilla).
Kiitos jo näin etukäteen vinkeistä!
TapioL

Re: Rahakansioita ja...

ViestiKirjoittaja antti r » 08 Helmi 2010, 16:37

Esimerkiksi kirpputoreilta voi löytää halvalla hyviä kansioita.
Sitten tietysti on alan liikeitä, joista voi yllättävänkin halvalla saada laatutavaraa.
Esimerkiksi Finntimo on tällainen. Kannattaa pyytää hyvä tarjous jos olet enemmänkin
tavaraa ostamassa. :)

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?s ... t=0&num=50

http://www.finntimo.com/index.php?main_ ... eabf1f4abb

Toki muitakin vaihtoehtoja löytyy, mutta tässä esimerkki.
Antti Rantala antti.rantala2[at]@gmail.com
antti r

ViestiKirjoittaja joosekoo » 08 Helmi 2010, 17:10

minulla on käytössäni 65 kpl kansioita, ja niistä noin 50 on ostettu kirpputoreilta tai kierrätyskeskuksista (4 reikäisiä). osa on todella laadukkaita, mutta eri yritysten logoilla varustettuna. mutta ne kolikoile tai seteleille tarkoitetut muovisivut niihin kalliita on. kansiot makssaa kirppareilla 20-50c kpl. sivut lienee melkein 1e kpl.
suuruden hullu kaiken keräilijä www.joosekoo.suntuubi.com
joosekoo

ViestiKirjoittaja kysymys » 08 Helmi 2010, 17:51

Kannattaa muistaa etteivät suinkaan kaikki muovilehdet ole arkistokelpoisia. Eli kannattaa ostaa varta vasten rahojen keräilyyn tehtyjä lehtiä varsinkin jos hankit vähänkään arvokkaampia kohteita. Niistä ei pitäisi irrota mitään ylimääräisiä aineita jotka sitten pilaavat rahat. Ja kolikot laitetaan mieluummin ensin kolikkokehyksiin (nidottaviin) ja vasta sitten muovitaskuihin. Kirpputoreilla ja kirjakaupoissa täytyy itse tietää mitä on ostamassa. Muuten saattaa saada mitä tahansa.
kysymys

Paluu 'Tietoa tarvitaan' palsta