Apua juhlamitaleista ja muista

Tänne voi laittaa selvityspyyntöjä kohteista.

Valvoja: Moderaattorit

Bole

Apua juhlamitaleista ja muista

Viesti Kirjoittaja Bole » 02 Kesä 2013 09:00

Hei,

Sain tehtäväkseni selvittää ovatko seuraavat tuotteet minkään arvoisia.

UKK Juhlamitali, rahatyypit 20 vuotis presidenttikautena.
Kuva

Joku tuntematon juhlamitali tai raha.
Kuva Kuva

Ja lopuksi jokin rintamerkki tai vastaava josta ei myöskään mitään hajua.
Kuva

Jos jollain tietoa minkä arvoisia ja mitä edelläolevat on niin kiitoksia paljon.. :)

Miliisi

Re: Apua juhlamitaleista ja muista

Viesti Kirjoittaja Miliisi » 02 Kesä 2013 19:30

Tuo viimeinen näyttäisi olevan keskuskauppakamarin hopeinen ansiomerkki. http://ansiomerkit.fi/ansiomerkit/ Arvosta ei ole tietoa. Noista muista ei mulla ole tietoa.

Perajorma

Re: Apua juhlamitaleista ja muista

Viesti Kirjoittaja Perajorma » 02 Kesä 2013 20:02

Tuosta keskuskauppakamarin merkistä osaan sanoa sen verran, että nuo 25v merkit ovat yleensä vielä hyvin yleistä mallia.
Itse en ole vähään aikaan näitä merkkejä ostellut, mutta joku vuosi taaksepäin noita löysi kirppareilta ja muualta noin 5€ kappalehintaan; pikkumerkin kanssa tai ilman. Kyllähän niistä netissä pyydellään yli kymppiäkin kappaleelta, mutten tiedä ostaako niitä kukaan siihen hintaan.
Vuosi tai kaks sitten minulle tosin sanoi eräs myyjä, että merkin hinta jo pelkkänä romuhopeana olisi korkeampi. En tiedä sitten puhuiko totta ja mikä on nykyinen tilanne. Pikaisella googlauksella 830 leimasen hopean grammahinta näyttäisi olevan siinä 0,33€ nurkilla. Joku näistä enemmän tietävä voinee valaista paremmin, kun en omista tällä hetkellä edes tarpeeksi tarkkaa puntaria, jolla voisi noiden painot mitata.

BUTTON_POST_REPLY